Keresőoptimalizálás, SEO
Egy weboldal, egy webshop semmit sem ér, ha nincsenek látogatói, nincsenek vásárlói, ajánlatkérői, ha a weben böngésző user, a weben keresgélő potenciális vevő nem talál rá az általunk üzemeltetett weboldalra.
Ha nincs vevő, nincs pofit sem. Régi igazság, már a web előtt is ismert volt.
De hogyan lehet elérni, hogy legyen minél több látogatója weboldalunknak?
Természetesen számtalan lehetőség kínálkozik ezen a területen is a látogatók számának növelésére. Akár offline médiát felhasználva, az újsághírdetésben, cégautón, számla hátulján megfelelően elhelyezett weboldalcím is növeli az oldal látogatottságát, de az ilyen offline megoldások hatékonyságban meg sem közelítik az internet nyújtotta lehetőségeket.
Az egyik legjobb, leghatékonyabb megoldás a látogatói forgalom növeléséhez a weboldal helyes pozícionálása a webes keresőkben alapvetően a google keresőjében. (Ha a google-ban jól szereplünk, akkor a többi keresőben is általában jó lesz a weboldal helyezése.) Ha a keresők találati listáján elől szerepel a honlapunk, akkor nagy valószínűséggel sokkal többen kattintanak rá, több lesz a látogató, több lesz az ügyfél.
Mi számít jó helyezésnek a google keresőben?
Minél előbb szerepel a weboldal az adott kulcsszóra, annál jobb. Általánosságban elmondható, hogy az első oldal a leghatékonyabb, tehát az 1 -10 pozíció hozza a legtöbb látogatót, de a második, harmadik odalról (11-30. pozíció) is lehet még megrendelőkhöz, látogatókhoz jutni.
Miért olyan fontos jól szerepelni a keresőkben?
Gondoljuk csak meg, hogyan vásárolunk manapság! Tegyük fel új mobiltelefonra, laptopra, robogóra szeretnénk a pénzünket elkölteni. Megvan a pénz, megvan a szándék és keressük a terméket. Körülnézünk a neten, mi a kínálat, hol lehet kapni és hol a legjobb az ár/érték arány. A legcélravezetőbb módszer beütni a kulcsszavakat (pl.: robogó, budapest, használt) a keresőbe és végignézni a kínálatot, majd dönteni és megvásárolni(online vagy offline) a terméket. Akit ebben a folyamatban nem találnak meg, az nem fog eladni.
.
Keresőoptimalizálás, mi fán terem?
A keresőoptimalizálás (vagy angol rövid nevén: SEO) az online marketing tevékenység egy olyan szelete, amellyel javítható a weboldal adott kulcsszavakra elfoglalt helyezése a találati listákon. A keresőoptimalizálás keretében magát a weboldalt, a weboldal kialakítását, internetes szabványoknak való megfelelősségét, a weboldal szerverkörnyezetét, és magát a tartalmat is vizsgáljuk majd módosítjuk, hogy a keresőrobotok minél könnyebben, egyértelműbben tudják azokat feltérképezni.
A kereső, mondjuk a google, amikor feltérképez egy weboldalt megpróbálja eldönteni, hogy az oldal miről szól, az az oldal mennyire releváns, milyen minőségű az adott kulcsszóra, fogalomra, témakörre nézve. Magas minőségű, logikus felépítésű weboldalt kell csinálni, kicsit „haverkodva” a keresőkkel, ennyi az egész.
Fizetett google hirdetés vagy keresőoptimalizálás?
Ismert, hogy a google alkalmat ad arra, hogy az adwords rendszert használva weboldalunkat előre pozicionáljuk a találati listákon, fizetett hirdetésként. Akkor megéri-e keresőoptimalizálásra költeni, ha ugyanazt a pénzt direktben is elkölthetjük a jó pozíciókra?
A kérdést sokféleképpen vizsgálhatjuk.
Nézzük gazdasági oldalról! Tegyük fel, hogy napi 5,000 forintot költünk(ez egy a praxisból vett példa) arra, hogy a lista elején jelenjen meg weboldalunk. Ez ugye akkor évi (12 x 30 x 5,000 Ft) egymilliónyolcszázezer forint. Egy alapos keresőoptimalizálást követően az oldal alapteljesítménye sokszorosára növelhető, a fő kulcsszavakra az oldal hozni fogja a megfelelő látogatói forgalmakat, így már napi 2,000 forint is elegendő az estleges rokonértelmű kifejezések, új ötletek vizsgálata, nagyon erős kulcsszavak megerősítése, egyéb ötletek megsegítésére. Megspórolt költség: 1,080,000 Ft
Nézzük a vásárlói oldalról! A vásárlók nagy része az organikus(természetes, nem fizetett) találatokból válogat, ha megtalálja, amit keres nem keres tovább. A keresőoptimalizált oldalak előnye így nyilvánvaló.
Nézzük a látogatói sokféleség oldaláról. Egy fizetett kulcsszó megjelenés esetén, a google a konkrét egy(vagy több, amennyi kulcsszóra beállítjuk) kulcsszóra hozza az oldalt, míg egy jól keresőoptimalizált weboldal esetén számtalan kulcsszóra szerepelhet az oldalunk kiválóan. Gondoljuk meg például egy webshop esetében, ha a webshop mind a 3,000 db termékére akarnánk fizetett módszerekkel az első oldalra kerülni, a gatyánkat is ott hagynánk. Itt nincs sok más lehetőség, mint az alapos keresőoptimalizálás.
Mennyivel javulhat a látogatói forgalom keresőoptimalizálás után?
A javulás mértéke sok mindentől függhet, de akár megtízszerezhető az organikus látogatói forgalom egy alapos keresőoptimalizálást követően. A nagyobb forgalom pedig értelemszerűen növeli a vásárlások, ajánlatkérések számát is.
Szükséges-e keresőoptimalizálást végezni adott weboldalon?
Egy weboldalon mindig lehet javítani, mindig lehet a teljesítményét tovább növelni. Amennyiben konkrét adatokra van szüksége az üzemeltetőnek egy weboldal elemzés keretében felderíthetőek a hibák, a hiányosságok és konkrét javaslatok, ütemterv készíthető a kijavításokat illetően. (Bővebben itt: weboldal elemzés.)
A keresőoptimalizálás első lépéseként egy alapos weboldal elemzéssel először is megvizsgáljuk a honlap felépítését, a honlap vonatkozó szabványoknak való megfelelését, kiderítjük a honlap programozási, kivitelezési hibáit. A keresők hátra pozícionálják a nem szabványos, szintaktikai, egyéb hibákkal terhelt weboldalakat. Megvizsgáljuk, hogy a honlapon a programozók és az üzemeltetők minden lehetőséget felhasználtak-e ahhoz, hogy az oldal jól teljesíthessen, jól vannak-e kitöltve a kötelező mezők, egyáltalán használ-e az oldal ilyeneket. Vizsgáljuk, hogy hatékony URL szerkezetet használ-e a weboldal és az URL-ek nem tartalmaznak-e felesleges zavaró információkat.
Vizsgáljuk a weboldal optimális szerverre telepítettségét is, helyesen van-e feletelepítve, a megfelelő beállításokat elvégezték-e illetve a keresőrobotokat segítő fileok a helyükön vannak-e és elérhetőek-e.
Ezután górcső alá vesszük a weboldal tartalmát, a tartalom szerkezetét, a menüszerkezet tartalmi vonatkozásait. Vizsgáljuk, hogy elég kulcsszó szerepel-e a szövegben illetve hogy releváns és egyedi szövegek vannak-e az oldalon és nem utolsósorban a weboldal belső hivatkozásait, a hivatkozások lehetséges pozitív vagy negatív hatásait.
Amennyiben bővebb információra lenne szüksége, érdekli vagy szeretné igénybe venni weboldal elemzés vagy keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat, kérjük az alábbi űrlapot értelemszerűen kitöltve küldje vissza nekünk és felvesszük Önnel a kapcsolatot, megvizsgáljuk weboldalát.
Kérjen ajánlatot keresőoptimalizálásra!
Felmerülő kérdéseit küldje el számunkra! Hamarosan megválaszoljuk.